14 augusti 2008

Plommonland





Plommonträdet står som sagt i jorden, just nu kommer jag inte ihåg alla sorter som är på trädet. Men Opal och Viktoria är det och så två sorter till.

Bakom trädet blev det ett litet skuggland. Jag delade på vår jättestora Funkia och planterade hälften bakom plommonträdet. Daggkåpan och ormbunken som jag fick av grannen före sommaren fick också flytta på sig, nu hoppas jag att de ska trivas på sin nya plats.

Några höstanemoner bor också i nya rabatten. I verkligheten blev det ganska bra men jag tycker alltid att planteringar ser så röriga ut på bild. De ska nog upplevas på riktigt och så får man ta närbilder på blommorna i stället.

----
MIn spade knakade olycksbådande när jag skulle ta upp Funkian

5 kommentarer:

Sakletarn sa...

Vilken mysig kolonistuga ni har och en massa växter. Jättekul att se hur fint det blir.

lisa sa...

Kan tänka mig att det ser jättebra ut, även live!

Anonym sa...

Det kommer alldeles säkert bli fantastiskt fint! :o))
Det är stor skillnad på när ni har tagit över huset och trädgården. Så roligt! :o))

/Eva

Jo sa...

Jag tycker att den ser finfin ut, den där rabatten! Mina ser inte ens fina ut i verkligheten.. ;)

Kollobarnet sa...

härligt med familjeträd, de är som ett sånt där chokladägg!