22 september 2008

Helgen vecka 38



Jätteverbenan är verkligen jättehög och luktar tydligen dessutom gott.


Små, små goda physalis.




Nya landet håller på att ta form. För säkerhetsskull har storasyster gjort en skylt till rabarbern så att vi inte ska gräva upp den av misstag.


Rosenskäran får nog komma tillbaka nästa år men kanske på en annan plats.


Godnatt på vinden.

--------
Ännu en kolonihelg är över, fast den här gången glömde jag kameran så det får bli gamla bilder.

Jag är väldigt förtjust i höst på landet och i brist på land att åka till blir kolonin ett bra substitut, fast jag är inte så lite avundsjuk på Annas kamin. Våra englasfönster håller nämligen inte värmen så bra och sen är det ju så kul att elda.

I fredags blev det en ny gräsklippare och spade och i lördags grävde vi och flyttade på stenar. I söndags sov jag mest efter att ha jobbat natt och i dag hamnade vårlökarna i jorden. Nu är det vardag och skola igen men jag vill tillbaka till kolonin.

4 kommentarer:

sara sa...

Håller med dig, höst på landet är bland det bästa som finns!
Fina bilder som vanligt, är alltid kul att titta in här!

infing sa...

Åhh så många fina bilder! Tigern som nosar på verbenan var kul!

Kollobarnet sa...

Ha ha ja guldklimpen Ronny är värd var krona han kostade :-)
Vilka fina Verbenor du har dem blir jag avundsjuk på!

sara sa...

underbar er koloni!