10 april 2008

Mer sten och planteringar





Vi har ett litet land, eller heter det kanske rabatt, framför verandan. När vi köpte kolonin i höstas växte det bara gullris i den. Finns det förresten någon nytta med gullris? Vackert är det då inte...

Vi grävde upp allt ris och planterade lite växter från kolonins växtbytardag. Daggkåpa, akleja och nån gul hög blomma, men egentligen ville jag ha något buskigt eller slingrigt. Kanske rosor?

Tyvärr var landet alldeles för litet för någon buske så igår tog jag tag i spaden och ökade ytan genom att göra ett halvcirkelformat land. Men det var inget lätt jobb, den som anla landet någon gång i tiden hade nämligen stöttat de 30 cm höga stenarna med ännu mer sten. Nu är det i alla fall gjort och jag har ont i både armar, ben och rygg. Tyvärr har jag ingen riktigt bra före bild, var så uppe i grävandet att jag glömde fota, men på översta bilden syns en liten glimt av hur det såg ut innan.


----
Dagens bonusbild blir påskliljor i gammal hink.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser väldigt fint ut det nya landet. Du ska få se att i sommar blir det prukande av blomster.

Hoppas tjejerna tycker det är kul.

Kram från mamma

Jo sa...

Man får snygga armar av att arbeta i trädgården. Det försöker iaf jag intala mig själv. Jag håller på med precis samma sak ute i rucklet, rabatt för rabatt. En vacker dag kanske jag har både snygga muskler och snygga rabatter... ;)

Anonym sa...

jag tycker det var ett väldigt bra projekt att byta ut gullriset mot fina perenner :-) Det kommer att bli kalasfint i sommar!