02 juni 2008

En blå blomma



I lördags var jag på fönsterkurs i lilla husets koloniområde och det var kul och lärorikt, nu har jag fler saker att sätta upp på listan att göra.

Det är alltid lika kul att gå omkring i andra koloniområden och titta på blommor och stugor. Jag fick reda på att jag har dagliljor i rabatten och att man tydligen inte ska ta in dem eftersom de luktar illa...

Men en sak som jag glömde var namnet på den här blomman, för visst var det en sån här som du hade M? Själv har jag två jättetuvor, det är visst bara riktiga överlevare som dyker upp hos oss.

1 kommentar:

litet hus sa...

det är vallört! har ingen sån själv, men den finns i nästan varenda grannträdgård. det var den som var så bra att odla som gröngödsling emellanåt.

har lite ångest över mitt felmonterade fönsterbleck, men annars var det bara kul i lördags!