08 september 2008

Helgrapport






Det händer saker i kolonin även om jag inte bloggar om det. Allt gullris är numera borta, vi spacklar så gott vi kan och krassen fortsätter växa. I helgen hade vi höstfest och växtbytardag. Förra året kom jag hem med både tistlar, daggkåpor, aklejor och mamma köpte med sig en funkia.

I år var det inte så mycket växter och vi köpte bara en flaska äppeldricka men sen kom vår granne över och undrade om vi inte ville ha lite växter. - Jo tack gärna. Studentnejlika, en gul buskros och revsmultron blev det. Grannar är bra. Nu har vi helt plötsligt tio rosor och alla som vi fick av min bror verkar ha klarat sig.

Jag har börjat fundera på ett land inför nästa säsong och i söndags satte jag spaden i jorden, då gick spaden av såklart och jag funderar vidare.

2 kommentarer:

litet hus sa...

åh så fint när krassen väller över! matchar huset väldigt bra oxå.

Kollobarnet sa...

Håller med litet hus, krasse är väldigt taksamt så här på sensommaren, hösten och innan dess ganska anspråkslös.
Vill du komma på middag hos mig med fröna på lördag???