16 september 2008

Trevligt igen






Som sagt det blev två kolonibesök i helgen. I lördags bjöd nämligen Anna på trerätters i sin koloni. Svampmacka, grillad squash med ugnsrostade mandelpotatisar och chèvre och till efterrätt crème brûlée gjord på dumlekolor. Gott, gott, gott.

Trevligt sällskap är det svårt att ta kort på men dagen efter åkte jag tillbaka för att hämta min cykel och fick hela korgen full med växter. Salvia, smultron, näva, humle, rudbeckia, malva, prästkrage, vit silverax och lite andra växter som jag redan har glömt namnet på. Tusen tack för mat och blommor!

De nya plantorna fick olika tillfälliga planteringar där marken redan var grävd. Jag får väl flytta dem igen till våren om det behövs.


---
på följetongen saker som går sönder i kolonin har vi nu kommit till gräsklipparen. Laga, anlägga äng eller köpa ny?

2 kommentarer:

Jo sa...

Vad trevligt med koloniträffar! Det är så jag önskar att jag hade en kolonilott i Gbg också. Men där sätter nog sambon stopp. Det frå nog räcka med två ruckel...
Anna verkar ha bjudit på en brakmiddag, jag får nog kika in till henne och be om dumle-receptet! :)

Lotten sa...

Men så trevliga bilder! Vilken fin cykel du har oxå..... är den gammal eller ny?

Vi har en motorgräsklippare över om ni är intresserade..... vi har ju ungefär 2 x 3 meter gräsmatta så det känns lite överkurs att klippa med motor då....hör av dig om du är intresserad!