05 april 2008

Staket och sten




När vi rev den ena trappan fick vi plötsligt ett stenröse på tomten. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med all sten men häromdagen kom vi på att det behövdes någon slags barriär mellan grusgången och vår gräsmatta. Så nu har vi börjat bära sten och gräva jord. Det blir nog inte den rakaste stenkanten men kanske lite charmig. Och gräsmattan slipper förhoppningsvis bli full av grus. Det blev också början till något slags land längs med staketet. I höstas grävde vi nämligen upp alla gullrisdungar som växte överallt så nu behöver vi fylla på med något nytt.

Sen behöver staketet renoveras eller bytas, ett vitt vore väl inte fel, men det står inte riktigt högst upp på att-göra-listan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver staketet bytas ut? jag tycker det ser fint ut. Jag håller med dig om att ett vitt är fint, men det kräver ju lite mer arbete. Nu när det är så mkt surt som trillar ner från himlen blir allt lätt grönt. Jag måste verkligen byta staket snart, mitt faller isär. jag funderar på ett "tryckat" sen inte göra nått mer, bara låta det bli grått. Men vi får se vad det blir

Jo sa...

Jag känner igen det där med att bära sten. Vi gör en gärdsgård av vår sten, så mycket sten har vi på tomten. Det är inte heller rakt, men det tycker jag inte att det ska vara :)

Anonym sa...

Det blev ju fint med stenarna. Och jag läste häromdan i en av mina trädgårdsböcker att det är naturligt med svängda mönster i trädgården. I naturen ligger inget rakt! Så sant!

fingerspitz sa...

anna: om du klickar på bilderna så ser du nog de murkna bitarna. Tryckt staket som sedan grånar kan nog bli snyggt.

jo: oj då är det mycket sten men gärdsgårdar är så fina

soffy: tack för uppmuntran, ska tänka på det inför kommande projekt.